تبلیغات
روح و جن از نظر علم و دین
روح و جن از نظر علم و دین
با بهره گیری از کتاب روح و جن از نظر علم و دین

قرآن و جن1

باور قرآن درباره جن

اینگونه است: نخست اینکه: این نوع از آفریدگان پیش از نوع بشر خلق شده‏اند. دوم اینکه: این نوع آفریدگان از جنس آتش خلق شده‏اند، همچنان که نوع بشر از جنس‏خاک خلق شده‏اند، و در این باب فرموده:

"جان را ما قبلا از آتشی سموم آفریده بودیم"  . سوم اینکه: این نوع از مخلوقات مانند انسان زندگی و مرگ و رستاخیز دارند، و در این‏باب فرموده: "اینان کسانیند که همان عذابهایی که امت‏های گذشته جنی و

انسی را منقرض کرده بود، برایشان حتمی شده"  . و چهارم اینکه: این نوع از جانداران مانند سایر جانداران نر و ماده و ازدواج و توالد وتکاثر دارند، و در این باره فرموده: "و اینکه مردانی از انس بودند

که به مردانی از جن پناه می‏بردند" . پنجم اینکه: این نوع مانند نوع بشر دارای شعور و اراده است، و علاوه بر این، کارهایی ‏سریع و اعمالی شاقه را می‏توانند انجام دهند، که از نوع بشر ساخته نیست،

همچنان که درآیات مربوطه به قصص سلیمان و اینکه جن مسخر آن جناب بودند، و نیز در قصه‏شهر سبا آمده است. ششم اینکه: جن هم مانند انس مؤمن و کافر دارند، برخی صالح و بعضی دیگر فاسدند، و در

این باره آیات زیر را می‏خوانیم"من جن و انس را خلق نکردم مگر برای اینکه مرا عبادت کنند

باورها پیرامون اجنه...

در باور برخی افراد، جن ها تنها در شب، تاریکی، تنهایی و در محل هایی مانند گرمابه، آب‌انبار، پستو و ویرانه و بیابان وجود دارند. در باور عامه، جن به شکل انسان است با این تفاوت

که پاهایش مانند بز سم دارد. مژه های دراز او نیز با مژه انسان متفاوت است و رنگ موی او بور است. همزمان با زاده شدن هر نوزاد انسان، بین اجنه نیز نوزادی به دنیا می آید که شبیه

نوزاد انسان است اما سیاه و لاغر و زشت. این موجود را همزاد آن طفل می خوانند. اگر کسی شب هنگام آب جوش روی زمین ریخته و بسم الله نگفته باشد ممکن است یکی از فرزندان

اجنه را اذیت کرده باشد. مادر و پدر آن جن برای انتقام، نوزاد آن شخص را می ربایند و همزاد او را بجایش می گذارند. به باور برخی، به زبان آوردن نام جن شگون ندارد و ممکن است آن ها

را حاضر کند. بنابراین برای دلخوشی جن ها هم شده به آن ها " از ما بهتران " گفته می شود. روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه از مابهتران به لباس و صورت آدمیزاد درمی آیند. در

این روزها نباید به دیدن مریض رفت، زیرا چه بسا که از ما بهتران به شکل یکی از دوستان یا بستگان به دیدن بیمار برود و به او آسیب برساند. ازمابهتران مانند آدمیان جشن و سرور و

شادمانی و گاهی هم عزاداری به راه می اندازند. این مراسم بیشتر در گرمابه های عمومی و شب هنگام برگزار می شود. کسی که شب تنها به حمام برود و دائم بسم الله نگوید جن به

سراغ او می آید. اگر کسی در تاریکی تنها به حمام برود و بی احتیاطی کند و در آنجا بخوابد، ناگاه متوجه می شود که دورادور او را جنیان گرفته اند، یا یکی دو جن در گوشه و کنار حمام

مشغول شستشو هستند. جنیان ابتدا با محبت نزدیک می شوند، اما اگر انسان با نگاه کردن با پاهایشان که سم دارد ایشان را بشناسد، آن وقت به آزار او مشغول می شوند. از مابهتران

اهل رقص، موسیقی و شادی اند. اگر کسی را بین خود ببینند او را وامی دارند تا آن قدر برقصد که دیوانه شود. با دمیدن صبح صادق، جنیان ناپدید می شوند. اما هنگام روز نیز اگر

کسی در حمام آب بخورد و کف دست چپ خود را روی سر نگذارد، جن به بدن او وارد می شود و دیوانه و غشی خواهد شد. از ما بهتران اگر از کسی نیکی ببینند، صدچندان به او نیکی

می رسانند. مثلا اگر پزشکی شب هنگام کودکی را از مرگ برهاند یا زخمی و بیماری را نجات دهد و این کار در بیابان یا تاریکی و تنهایی صورت بگیرد، ممکن است جنیان را مداوا کرده باشد.

آن گاه ازمابهتران به او مال و خوشبختی بسیار می رسانند. برخی مردم با انجام مراسم چله نشینی، از مابهتران را احضار می کنند و آن ها را وا می دارند تا کارهای مورد نظرشان را انجام

دهند. برای چله نشستن از محلی خاص در مسجدهای کهنه و قدیمی استفاده می شود به نام چله خانه که غرفه ای کوچک و تودرتو و تاریک است. شخص در چله خانه می رود. دورادور

خود را خط می کشد و میان دایره می نشیند. روز اول چهل بادام غذای اوست. اما به تدریج هر روز یکی کم می کند و تا آخرین روز فقط یک بادام می خورد. در این روزها همه کار او دعا

خواندن است. روز چهلم ارواح و شیاطین و جن ها به او ظاهر می شوند و هرچه را بخواهد انجام می دهند. برای این کار ترتیب دیگری هم هست و آن این که یک شب تا صبح آیه ای از قران را پی درپی می خوانند تا از ما بهتران حاضر شوند.

--------------------

در کل دو نوع طرز فکر درباره ی جن وجود دارد:

1 :انکار جن
بعضی ها میگن که نه بابا جن افسانست ...چیزی به این نام وجود نداره
در صورتی که چنین نیست و حتی علاوه بر روایاتی که بعضی هاشو اینجانب شاهدشون بودم
حدود 1000 آیه از قرآن در این مورد میباشد...

2:ترس
و نقطه مقابل طرز فکر قبلی ترس از جن و این که عامل وحشت و ترس و مرگ و...

در حالی که خرافاتی بیش نیستند من این ها رو رد نمیکنم اما این و هم بگم که قانون اول

سنت ماه میگه که==> در تسخیر یا تو قالبی یا مقلوب گر قالب باشی که او در تسخیر توست

ولی اگر مقلوب باشی این تویی که در تسخیر اویی حتی مرگ...

و به همین دلایل که اکثر علما تسخیر رو گناه میدونن

حتی گناهی بالاتر از زنا...

...................

لفظ جن به معنای استتار و پنهان مانند جنت  که زمین پوشیده شدست از درخت
        جنه  هم به معنای سپر است که انسان خود رو پنهان میکنه
 
   خداوند پدر جنیان را از آتش افرید . آتشی که بدون دود و یا حرارت است
که همچون انسان به موجب اعمال و رفتارشان مستوجب
  کیفر و پاداش میباشند.

هر کسی قادر به ارتباط نیست در کل دو راه وجود داره:::>>>

۱ : وراثت         ۲ : سنت

....................

وراثت

در این مسیر فرد به منزله تلاش دیگران موهبتی را می یابد که این موهبت را

موروث نیز گویند که  در این روش فرد بی هیچ حق انتخابی ملزوم به پیروی است.

ولی حس برانگیزش نهفته اش هم سریعتر هم قوی تر است.

ولی در تشرف حداکثر انرژی کسب میگردد .

فرد در دوران کودکی ارتباط تنگاتنگی با یک دنیای واحی را تجربه میکند.

.. ... .... .

سنت

در این مسیر  فرد با انتخاب و پس از مکاشفات روحی و درونی قدم در این راه گذارده

تا از تمامی دنیا و دنیایی  رها گردد.

دو سنت  ماه  و خورشید ما را یاری میرسانند .که ماه را شروع کننده و حتی مکمل

سنت خورشید دانند. در این سنت که با تمرین های (( رام )) مزین میشوی.

و با قدم گزاردن در این راه تا حصول کامل تشرف ملزم به حرکتی و سستی جایز نیست.

 



ارسال در تاریخ جمعه 8 مرداد 1389 توسط امیرحسین عباسی
قالب وبلاگ